Friday, January 21, 2011

1 Litre Of Tears

mulai hari ni and 2 3 hari ni kebanyakan kawan2 aku g PD .
ade program grooming .
grooming ni program yang ajar student tentang etika - etiket .
contohnya cara2 utk dressup , pkai matching ke x , ceramah etc .
peserta2 program ni terpilih dan memilih utk pergi .
tapi aku pulak x nak pegi .
aku x minat lah .
class dinamika kt KMPk dlu pon pergi kadang2 jek .
nasib baek x dapat warning letter .
hahahahahahaha .

so , tinggal la aku dan amy kat umah ni .
apa mau buat ??
layan drama 1 Litre Of  Tears la .
hahahaha .
sumpah sedih woo drama jepung nih .
kisah tentang awek skola jepung yang baru umor 15 taun kene penyakit yang rare .
Spinocerebellar atrophy .
nak tau tu penyakit ape ?
clue : penyakit berkaitan cerebellum + saraf + muscle disfunction .

da dapat ?
lau belom meh aku story .
ianya berkaitan dengan atrophy(degeneration@mati) of cerebellum(part dlm otak y bg arahan utk movement).




tgok dlm red circle tu . tu la cerebellum .
yang kanan normal and yang kiri tu plak x normal .

mau taw lebih lanjut , tgk r drama ni .
tapi drama ni da lama kuar .
hjung taun 2005 di brodcast kan di jepung .

aku rindu lak kt biology nih bila guna term2 scientific .
dengan ini aku tutup entry kali ni dengan ucapan takziah kepada pesakit2 yang menghadapi penyakit ni .
semoga tabah dalam kehidupan korang .




gambar dari google :)
1 Litre Of Tears

6 comments:

  1. aku nanges smpai satu baldi kot tngok citer nih. haha ;p

    ReplyDelete
  2. cte yang dye nnt lme2 tak leh bergerak...
    asal men basketball en... pastu x pat men lagi...

    ReplyDelete
  3. sis : mmg sedih kan :')
    syu : yup2..cite tu la..based on true story

    ReplyDelete
  4. Yup, dah lama dah cerita ni. Memang sedih sangat-sangat. Sesuai la dgn judul dia, seliter airmata. isk..isk..

    ReplyDelete
  5. ha'ah... sedeh2... setempayan la air mate kuar tengok cte tue... huhuhhu... >.<

    ReplyDelete
  6. salam...

    setempayang air mata membasahi di jalanan kota..

    **follow ur blog./

    ***nice blog..

    ReplyDelete